onediirectiionnovell

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Chapter 3 - Stop!

Av onediirectiionnovell - 20 januari 2013 20:15

 

Vi dansade på dansgolvet en lång stund när jag kände en arm på min axel. Jag vände mig om och såg en en kille. Förmodligen full. Jag skakade av armen och letade efter Catie. Killen vände mig om igen mot han. Han försökte ta av mina axelband på klänningen, jag gjorde motstånd och försökte slita mig från hans grep runt min midja. Armarna drog mig närmare han medans mina armar kämpade emot för att få bort honom.

”Stop it!” Jag kände ilskan inom mig.

”Come on babe!” Viskade han i mitt öra och hans händer gled ner på min rygg.

”Excuse me but do you know him?” En kille med brunt kort hår stod bakom killen.

”No” sa jag hest och kom äntligen ur hans grep.

”Come here babe!” Hans armar närmade mig.

Den brunhåriga killen knuffade undan han så han ramlade. Han reste sig vingligt upp, gav en irriterande blick och staplade iväg.

”Thank you so much!” Jag log mot honom.

”Your welcome, by the way i’m Liam Payne” Han sträckte fram armen.

”Melissa Lawrence” Jag besvarade hans hälsningen.

Han följde mig med bort mot bordet jag och Catie suttit vid innan. Catie reste sig upp, sprang fram och kramade hårt om mig.

”Where have you been?!” Hon tittade på mig med stora ögon. Jag berättade vad som hade hänt och hon gapade innan hon for fram i Liams armar.

”Thank god, you’re such a hero!” Hon släppte han.

“Well, thank you” Han blockade sig och skrattade.

Vi slog oss ner i stolarna och pratade om allt och inget. Klockan blev tolv och vi drog oss ut från klubben. Jag och Liam byte mobilnummer sedan gick vi vars ett håll. Jag och Catie satte oss i bilen och körde hem, denna dagen hade varit spännande och lite märklig. Vi körde in på upfarten och klev ur bilen. Jag släpade min kropp uppför trappan och ner i den varma sängen, jag orkade inte borsta tänderna eller tvätta av allt smink utan föll in i en djup dröm.

~

En solstråle sken rakt i ansiktet på mig mellan gardinen. Motvilligt öppnade jag ögonen och satte mig upp i sängen. Armarna stäckte jag ut så långt jag kunde och gäspade högt. Ett kurrande ljud besvarade min gäspning. Jag staplade ner i köket med trötta och tunga steg. En lapp satt på kylen.

 

”Working later today, food is in the fridge.

Hugs Mum”


Jag kastade lappen och tog fram fil, flingor, skål, sked och satte mig vid bordet och började äta. Just som jag tagit in flingor i munnen plingade det till i mobilen. Jag tog upp den. Sms från Liam.


From Liam: 

How are u? Hope you had fun yesterday except for that guy :) xo

 

Ett leende spreds på mina läppar och jag svarade snabbt tillbaka.


To Liam:

Good! Yeah i really had and thanks again! Doing something today? :) xx

 

Det där sista förvånade mig själv även om jag inte hade något emot det men troligtvis hade han väll redan fullt upp.

 

From Liam:

Great. No just chilling with some friends at Starbucks, wanna join? :) xo


Skulle jag hänga på? Jag blev lite förrvirad men tänkte samtidigt att jag måste göra något som Catie sa. Visst, det kan nog bli kul!


To Liam:

Sure, wich time? :) xx

 

Det plingade till snabbt och min hand for mot mobilen i ren reflex och öppnade meddelandet.

 

From Liam:

At 12? ;) xo

 

To Liam:

Great, i’ll be there!

 

Jag åt snabbt upp och rusade upp på rummet.

__________________________________________________________________________________________________


Så här har ni nästa kapitel! Komentera gärna! :) 

Lovee uu! ♥

~Jennifer~

 
 
Ingen bild

Anna

21 januari 2013 21:19

Meer!!

 
Ingen bild

Lovisa

21 januari 2013 21:20

Come on girl, give me more!! :) x

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onediirectiionnovell - 1 februari 2013 21:47

Melissas Perspektiv:   Dagen igår med Louis hade varit helt perfekt, han var som en bror till mig. Jag fick svar på många frågor och vi skrattade åt allt och inget. Vi hade bestämt för att träffas allihopa igen på Fredag för att titta på bio och ...

Av onediirectiionnovell - 28 januari 2013 20:00


    Louis Perspektiv:   Jag hade inte ringt till Melissa på en vecka, hur skulle jag berätta det som hände. Jag vet inte exakt vad som hände men det bara flög i mig. Eleanor är faktiskt min tjej, jag kan inte göra så mot henne. Jag bet på m...

Av onediirectiionnovell - 26 januari 2013 21:12


  Vi satte oss i den stora soffan som stod mitt i rummet. Louis var den som bröt tystnaden. ”So how do you know Liam?” Alla vände blickarna mot mig och Liam. ”I helped her on the night club last night” Liam tittade på m...

Av onediirectiionnovell - 23 januari 2013 19:30


  Jag stod utanför Starbucks och gjorde mig beredd att gå in. Jag tog ett ljupt andetag och öppnade dörrarna. Jag tittade ut över borden och letade med blicken. En kille med kortklippt brunt hår vinkade försiktigt med handen mot mig. Jag vinkade l...

Av onediirectiionnovell - 19 januari 2013 20:24

  Vilka var dom? Varför skrev dom om dom i tidningen? Brydde jag mig, Nej! Jag himlade med ögonen, la tidningen på bordet i köket och gick till vardagsrummet och slängde mig på soffan. Tog fjärkontrollen i handen och sappade mellan kanaler. Inget ...

Sök i bloggen

Presentation


Förbjud att kopiera texter och bilder!!

Trouble, Love And Misstakes

Handlar om en tjej vid namn Melissa Lawrence är 17 år och bor i Leyton utanför London. Där bor hon i ett normal stort hus med sin mamma Mary och hennes syster Catlynn men alla kallar henne för Catie (18 år) 

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Light Grey Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards