onediirectiionnovell

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Chapter 1 - Shopping

Av onediirectiionnovell - 15 januari 2013 19:24

“You must do something, you sit here inside the hole days!” Catie tittade på mig och suckade.

”I’m going to take you to the mall and shopping” Hennes ögon glittrade.

“No, I have homework to do!” Protesterade jag.

“You come with me NOW, you can do your homework later!” Hon tittade strängt på mig. Jag himlade med ögonen och reste mig upp. Även om Catie var min stora syster kändes hon ofta som en mamma åt mig, vilket ibland var positivt men ibland negativt.

”Take some clothes on and come down later when you’re ready.” Hon log mot mig medan jag sakta gick upp för trappan och in på mitt rum. Jag öppnade garderoben och tog fram ett par svarta skin byxor som Catie köpte till mig förra veckan, en leopard färgad tröja med matchande skor. Till det tog jag ett vit armband med små nitar på och en svart handväska.

 

När det var klart gick jag mot toaletten och sminkade mig, borstade sedan mina tänder och satte upp mitt hår i en hög hästsvans. Jag tog mobilen och gick ner. Catie log beundrande mot mig.

”Nice pants, sis.” sa hon ironiskt och jag skrattade lite.

”Should we go?” Jag höll i min jacka i ena handen och väskan i den andra.

”Haha yes, you're already packed with things and we are not even in the mall yet.” Hon tog på sig jackan, tog nycklarna och låste dörren. Vi satte oss I bilen och Catie backade ut från uppfarten. Vi sjöng till radion och skrattade, när vi hörde diamonds med Rihanna tittade vi på varandra. Jag tog mobilen och mimade med, Catie tittade på mig snabbt sedan mot väggen igen och skrattade. Vi lugnade ner oss och körde in på parkeringen. Jag tog min väska och klev ur. Vi gick till gallerian, där var hur många som helst. Var hade alla för sig idag? Vi var visst inte ensamma med att shoppa.


~


Klockan blev fyra och vi satte oss vid ett bord på ett café.

”Hungry?” Catie höll upp menyn, jag nickade och tittade.

En servetris kom mot oss med block och penna.

”Would you like to order?” Hon höll hårt i pennan och log stelt mot oss.

”I’ll have a coffe and a sandwich, please” Jag log mot henne och hennes blick åkte mot Catie.

”I’ll take the same,” hon log mot mig och jag log tillbaka.

Hon antecknade och försvann. Snart var hon tillbaka med det vi beställde och vi högg i.

”Have you notice how many people it is here today, you know why?” jag tog en bit och tuggade.

“It said something about it in the newspaper but what I do not know what.”

Vi åt upp våra mackor och drack upp caffet. Sedan reste vi oss upp och började gå mot entrén. Ut mot bilen och körde ut från parkeringen. Väl hemma packade vi upp allt vi hade köpt och bar upp det på våra rum. När allt var inlagt gick jag ner till köket och letade upp tidningen som Catie pratat om. Där var några stycken men tillsist hittade jag nog ändån rätt.

Det stod med stora bokstäver så jag antar att det var viktigt.


__________________________________________________________________________________________________


Första kapitlet, hell yeah! Haha hope you like it guys! :D xoxo ♥

~Jennifer~

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onediirectiionnovell - 1 februari 2013 21:47

Melissas Perspektiv:   Dagen igår med Louis hade varit helt perfekt, han var som en bror till mig. Jag fick svar på många frågor och vi skrattade åt allt och inget. Vi hade bestämt för att träffas allihopa igen på Fredag för att titta på bio och ...

Av onediirectiionnovell - 28 januari 2013 20:00


    Louis Perspektiv:   Jag hade inte ringt till Melissa på en vecka, hur skulle jag berätta det som hände. Jag vet inte exakt vad som hände men det bara flög i mig. Eleanor är faktiskt min tjej, jag kan inte göra så mot henne. Jag bet på m...

Av onediirectiionnovell - 26 januari 2013 21:12


  Vi satte oss i den stora soffan som stod mitt i rummet. Louis var den som bröt tystnaden. ”So how do you know Liam?” Alla vände blickarna mot mig och Liam. ”I helped her on the night club last night” Liam tittade på m...

Av onediirectiionnovell - 23 januari 2013 19:30


  Jag stod utanför Starbucks och gjorde mig beredd att gå in. Jag tog ett ljupt andetag och öppnade dörrarna. Jag tittade ut över borden och letade med blicken. En kille med kortklippt brunt hår vinkade försiktigt med handen mot mig. Jag vinkade l...

Av onediirectiionnovell - 20 januari 2013 20:15

  Vi dansade på dansgolvet en lång stund när jag kände en arm på min axel. Jag vände mig om och såg en en kille. Förmodligen full. Jag skakade av armen och letade efter Catie. Killen vände mig om igen mot han. Han försökte ta av mina axelband på k...

Sök i bloggen

Presentation


Förbjud att kopiera texter och bilder!!

Trouble, Love And Misstakes

Handlar om en tjej vid namn Melissa Lawrence är 17 år och bor i Leyton utanför London. Där bor hon i ett normal stort hus med sin mamma Mary och hennes syster Catlynn men alla kallar henne för Catie (18 år) 

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Light Grey Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards