onediirectiionnovell

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Chapter 2 - Partytime!

Av onediirectiionnovell - 19 januari 2013 20:24

 

Vilka var dom? Varför skrev dom om dom i tidningen? Brydde jag mig, Nej! Jag himlade med ögonen, la tidningen på bordet i köket och gick till vardagsrummet och slängde mig på soffan. Tog fjärkontrollen i handen och sappade mellan kanaler. Inget roligt att titta på som vanligt. Jag stängde av tv:n och gick tyst upp och stannade utanför. Hon la i sängen med mobilen i handen. Jag smög fram och slängde mig ner i sängen. Ett skrik hördes sen kom det skratt från båda. Vi garvade i några minuter innan hon reste sig upp och log en mystiskt leende.

”What?”

”Are you in a party mood?” Hon tog min hand och sprang ner med mig i hälarna in i vardagsrummet. Hon öppnade mammas garderob och plockade ut en ljus rosa klänning med blomspets.

”What do you mean?” jag tittade på henne och sedan på klänningen.

”We’re going to party tonight and this dress is perfect to you.!

Den var ju perfect men perfect för mig, det visste jag inte riktigt. Men jag tog emot den med glädje.

”Let’s do this!” Jag kramade om henne och hon skrattade.

 

Vi sprang upp på mitt rum och gjorde oss i ordning. Jag drog på mig klänningen med en vit kavaj över. Tog på ett par matchande örhängen och pumps. Sedan letade jag fram en väska.

Vi sminkade oss och stod sedan klara där nere, redo för att festa.

Det var så länge sedan jag var ute och festade. Jag fick hemundervisning så träffade inte vänner så ofta.

Vi satte oss i i bilen och körde iväg. Jag rättade till håret och slog på radion. En gäspning lämnade min mun och Catie vände snabbt blicken på mig.

”Are you already tierd, we’re not in the club yet. Hon garvade och parkerade bilen.

Vi kom in i den fullpackade klubben och dorg oss mot baren.

”Two shots” Bartendern hällde upp i två små glas och ställde dom framför oss.

Vi tog emot dom, betalade och satte oss vid ett bord längre bort. 

__________________________________________________________________________________________________


Andra kapitlet uppe! Känner mig ganska stolt, haha. Ni får gärna komentera, får jag 3 st kommer nästa upp imorgon :D

~Jennifer~

 
 
Ingen bild

Hej

19 januari 2013 22:10

Bra, nästa imon tack!

 
Ingen bild

Jag

19 januari 2013 22:11

Kul , fortsätt snälla! :D

 
Ingen bild

Emelie O

19 januari 2013 22:12

Fortsätt, fortsätt, fortsätt, fortsätt!!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onediirectiionnovell - 1 februari 2013 21:47

Melissas Perspektiv:   Dagen igår med Louis hade varit helt perfekt, han var som en bror till mig. Jag fick svar på många frågor och vi skrattade åt allt och inget. Vi hade bestämt för att träffas allihopa igen på Fredag för att titta på bio och ...

Av onediirectiionnovell - 28 januari 2013 20:00


    Louis Perspektiv:   Jag hade inte ringt till Melissa på en vecka, hur skulle jag berätta det som hände. Jag vet inte exakt vad som hände men det bara flög i mig. Eleanor är faktiskt min tjej, jag kan inte göra så mot henne. Jag bet på m...

Av onediirectiionnovell - 26 januari 2013 21:12


  Vi satte oss i den stora soffan som stod mitt i rummet. Louis var den som bröt tystnaden. ”So how do you know Liam?” Alla vände blickarna mot mig och Liam. ”I helped her on the night club last night” Liam tittade på m...

Av onediirectiionnovell - 23 januari 2013 19:30


  Jag stod utanför Starbucks och gjorde mig beredd att gå in. Jag tog ett ljupt andetag och öppnade dörrarna. Jag tittade ut över borden och letade med blicken. En kille med kortklippt brunt hår vinkade försiktigt med handen mot mig. Jag vinkade l...

Av onediirectiionnovell - 20 januari 2013 20:15

  Vi dansade på dansgolvet en lång stund när jag kände en arm på min axel. Jag vände mig om och såg en en kille. Förmodligen full. Jag skakade av armen och letade efter Catie. Killen vände mig om igen mot han. Han försökte ta av mina axelband på k...

Sök i bloggen

Presentation


Förbjud att kopiera texter och bilder!!

Trouble, Love And Misstakes

Handlar om en tjej vid namn Melissa Lawrence är 17 år och bor i Leyton utanför London. Där bor hon i ett normal stort hus med sin mamma Mary och hennes syster Catlynn men alla kallar henne för Catie (18 år) 

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Light Grey Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards